Publiczna Szkoła Podstawowa Nr 2 w Stąporkowie

Publiczna Szkoła Podstawowa Nr 2 w Stąporkowie

26-220 Stąporków

ul. Marszałka Józefa Piłsudskiego 114

Tel:(41) 37-41-082

E-mail: sekretariat@psp2staporkow.szkolnastrona.pl

Zadanie 8 Przeprowadzenie we wszystkich klasach konwersatoriów pod hasłem Nie jesteś sam. Jak monitorować sytuację osób z otoczenia szkolnego lub środowiskowego, które znalazły się w biedzie, chorobie, stanie sieroctwa społecznego lub „eurosieroctwa”

Do przeprowadzenia tego zadania zaproszono przedstawiciela Miejsko - Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Stąporkowie Panią Ewę Czechowską.

Uczniowie klas VI a i b oraz III a i b zapoznani zostali ze strukturą działania takiej instytucji. Pracownik socjalny przedstawiła zasady przyznawania świadczeń oraz organizowania pomocy
w sytuacjach ekstremalnych pojedynczych osób lub całych rodzin. Uczniowie zostali zapoznani ze statutowymi zadaniami jednostki, którą jest MGOPS oraz poznali inne jednostki świadczące pomoc, a mianowicie: Gminną Komisję ds. Rozwiązywania Problemów Alkoholowych, Komisję Interdyscyplinarną ds. Przeciwdziałania Przemocy w Rodzinie. Uczniowie obejrzeli prezentację nt. osób potrzebujących pomocy w różnych sferach życia społecznego i rodzinnego. W trakcie spotkania odbyła się dyskusja nt. rozpoznawania wokół nas ludzi w trudnej sytuacji życiowej,
a następnie klasy stworzyły plakaty promujące różne formy pomocy dzieciom i dorosłym. Uczniowie mieli ciekawe pomysły na hasła promujące zakres i adresatów pomocy.

Pani Ewa przybliżyła uczniom problem samotności społecznej, sposobów udzielania pomocy osobom samotnym, biednym, poszkodowanym, odrzuconym,

Efektem konwersatoriów były praktyczne działania uczniów, które miały na celu opracować własny plan pomocy takim osobom zakładając Stowarzyszenie. W ramach tego zadania uczniowie  wykonali plakaty.

 

W klasach IV – V uczniowie podczas lekcji wychowawczych zapoznali się z pojęciem
i przyczynami samotności, formami pomocy osobom osamotnionym i znajdującym się w trudnej sytuacji życiowej. Na zajęciach wykorzystano konspekt opracowany przez organizatora projektu,
a także prezentację multimedialną przygotowaną przez wychowawców.

 

Efekty:

Uczniowie:

  • potrafią określić problemy osób pokrzywdzonych, samotnych, opuszczonych, w trudnych sytuacjach życiowych
  • wiedzą do kogo zwrócić się o pomoc,
  • znają formy pomocy;
  • angażują się do współdziałania na rzecz potrzebujących.